suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Saturday, August 28, 2010

Isa Bakar yang akan terlepas siksa kubur


Sejak bermulanya puasa sampai hari ini, 'port' politik tutup. Jadi langsung tidak ada berita-berita dan news yang diterima dari macam-macam orang, termasuklah berita pemergian Isa Bakar pagi tadi.

Berita pemergiannya hanya baru diketahui baru sepuloh minit yang lepas. Memang mengejutkan semua orang terutama gurkah-gurkah politik di'port'. Walau pun arwah Isa Bakar ini senior kami sembilan sepuloh tahun, namun itu tidak langsung menghalang perhubungan sesama kami dengan Isa.

Mula mengenali Isa Bakar sekitar tahun 1980 semasa dia berkhidmat sebagai Port Police dengan Penang Port Commission, dengan motor Suzuki merah GT250 cc yang dimilikinya, dengan misainya yang 'bertaring', itu lah trademark Isa Bakar ketika itu.

Allah maha besar, diambilNya Isa Bakar pada hari ke-18 puasa dibulan Ramadhan yang penuh dengan seribu rahmat dan seribu keberkatan.

Ya Allah..Astaghfirullah..Subhanallah..


dollah yankee -
Teringat George Best, teringatlah Isa Bakar.Apa yang berlaku dekat Goerge Best,itu lah yang berlaku dekat Isa.Apa yang George Best lalui,itulah juga yang Isa Bakar lalui.

2 comments:

  1. alfatihah... kita doakan rohnya bersama org yg soleh

    ReplyDelete
  2. Sdr ramli ...
    itu yang sebaik-baiknya ...

    ReplyDelete