suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, August 19, 2010

'Duit Raya' ... jadi lahhh sikit pun !!!


"Jadi lahh... sikit pun, sekurang-kurangnya Guan Eng ingat juga dekat kami.." itu kata seorang spy dan hantu gurkah-gurkah politik di'port' yang sering memberitahu maklumat berhubung dengan pergerakan-pergerakan orang-orang umno di-pejabat-pejabat kerajaan di-KOMTAR.

Nampaknya kakitangan awam di-negeri kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang, tidak memerlukan pertolongan 'union' mereka, untuk mendesak kerajaan negeri, sepertimana Omar Osman yang sedang memujuk najib untuk mendapatkan gaji awal bagi kakitangan kerajaan untuk menyambut hari raya nanti.

Kakitangan di-perkhidmatan awam di negeri ini telah menunjukan kemajuan yang memberangsangkan sejak dua tahun lepas dan juga telah membuat banyak pencapaian biarpun didiskriminasikan dengan peruntukan dari pusat yang telah banyak sangat yang dikurangkan.

Sehubungan dengan itu, Lim Guan Eng telah membuat pengumuman kelmarin kepada 3,577 kakitangan awam di negeri kerajaan Pakatan Rakyat ini yang, sebagai mengenang jasa-jasa kakitangan awam yang telah banyak membantu beliau, Mansor dan lain-lain serta kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang, beliau akan menghadiahkan buah tangan yang
berbentuk 'duit raya' sebanyak RM400 seorang, kepada mereka semua satu minggu sebelum menjelangnya sambutan hari raya.

Dan dengan 'duit raya' yang tak seberapa ini, Guan Eng berharap yang kakitangan awam disini dapat menyambut hari raya dengan rasa gembira dan berharap yang kakitangan awam ini juga akan dapat menjadikanya sebagai satu motivasi diri bagi memberikan perkhidmatan yang lebih baik lagi untuk rakyat-rakyat negeri ini.

Walaupun kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang ini begitu bermurah hati, barang diingat yang mereka juga serius dan tidak akan bertolak ansur dengan kakitangan-kakitangan yang berhasrat untuk menyalahgunakan kuasa yang mereka ada dan bertindak sepertimana negeri ini kepunyaan 'pak tiri laki mak depa' punya dengan mengenepikan hak rakyat.


dollah yankee -
Syokkk laa depa ...

2 comments:

  1. DAPig bagi ambik, kerajaan pusat bagi ambik...cuba kerajaan pusat bagi ..puak haram jadah jgn ambik? pi mai pi mai tang tu jugak...kalau orang melayu kena hambat tak leh niaga muka muka hampa semua tarak ..kecut, tak berani nak bantu, tp hang pa tak sedaq yg yg kelompok kena hambaq tu kami pun sokong puak haram jadah hampa gak. kalau kata hang pa nak bantu org melayu, bantu tak kira hang dlm pkr atau pas, hang pa bangga sangat sbb tak kena batang hidung hang pa...serik pangkah mata satu ke hulu hilir dgar ceramah kerja lain tak dak. hang nak marah marah, tp aku fikiaq balik, selagi dap tak sign contract dgn pkr pas, hang tengok la..dia buat hang pa semua pecacai, othman mansor pun dajal, duduk sebelah LGe pun hari hari kecut harap senyum ambik hati LGE buat pa...kerja angguk2, mmg tau dia pun tak puas hati tp kuasa penentu sapa?..majoriti sapa DAP kan..cina mmg tau orang melayu otak lembab, mudah pengaruh aku cukup serik dan sedaq betapa ada amk pun harap boleh tolong mcm LGE gak..dlm blog boleh dok melalak semua tak betul mcm hang pa tu betui sgt, berat sebelah..pru13 nama dajal cina jgn harap aku nak pangkah mau pun PKR ..aku selesa dgn PAS..salammmmmmmmmm

    ReplyDelete
  2. Anon... Thu Aug 19, 10:54 am
    Bukan Othman Mansor bro...Mansor Othman. Serupalah masa Tsu Koon ada dulu,dari berahim saad sampai Helmi dok kerenyih lagi sampai telinga.

    ReplyDelete