suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, August 15, 2010

Bukan salah ibu mengandong,salah bapa tak pakai kondom


Gurkah-gurkah politik di'port' sangat-sangat sedih dengan kes-kes pembuangan bayi yang semakin menjadi-jadi, seolah-olah satu trend pula. Minggu lepas dekat-dekat sini, seorang bayi baru lahir dengan masih bertali pusat, telah dilontar dari tingkat dua dari atas sebuah rumah pangsa terus masuk kedalam tong sampah.

(anda boleh bayangkan bagaimana buat lontaran dalam permainan basket-ball,macam tu lah dibuatnya kepada bayi malang ini...masuk terus dalam tong...Bulls Eye..!!!, anak haram betoiii..)

Dengan lambakan vcd lucah yang senang dipasaran (walau pun di pekan-pekan kecil pendalaman), laman-laman bogel dan 'kongkek' dalam internet yang begitu mudah di akses, tak ada iman, kurang didikan ugama, pergaulan bebas, kita tak boleh nak halang remaja-remaja perempuan ini ber'kongkek', tetapi kalau boleh kita terapkan dalam kepala otak mereka yang sempit tu cara dan bagaimana untuk melindungi diri mereka dari 'buncit'.

(Ada gurkah politik di'port' yang bekerja sebagai pembantu hospital bersalin cerita, ada kes seorang gadis 16 tahun, dua kali bunting dengan dua orang lelaki yang berbeza dalam masa satu setengah tahun... Subhanallah
!!)

Kenapa tak mahu pakai kondom masa nak 'kongkek'? Kerana kondom sudah ada dipasaran dan diguna secara meluas semenjak dari tahun 1960 lagi.

Kondom memang popular, ada dijual dimana-mana kedai, macam nak beli coklat hacks,senang!, tapi kondom tak popular dikalangan remaja-remaja lelaki ini untuk memakainya semasa nak mengongkek. Sebabnya? Sebab mereka kata rasanya macam bila kita mandi,kita rasa macam sedang pakai baju hujan. Mana best!!!

Kondom itu baik dan penting kerana ia boleh memberi kesan kepada perempuan sama ada boleh mengandong atau tidak. Tapi macam yang dikata...rasa macam mandi pakai baju hujan...!

Kenapa tidak mahu cuba pil-pil? Pil-pil pencegah kehamilan atau terkenal dengan nama pil perancang keluarga boleh menghalang kehamilan yang tidak dirancang. Kalau nak aktif 'kongkek' macam mana sekali pun, kehamilan masih boleh dikawal.

Menurut gurkah-gurkah politik di'port', dalam undang-undang kita, pil-pil tersebut di kategorikan sebagai bahan kawalan Grade C, bermaksud tak boleh dijual macam jual kondom. Tak terdapat dikaunter-kaunter tetapi hanya melalui preskrepsi oleh pegawai perubatan.

Walaupun tak ada akta atau undang-undang kata orang belum kawin tak boleh ambil pil ini, namun gurkah politik yang berkerja sebagai pembantu hospital tadi kata, dia ada dengar yang doktor-doktor ada berkata demikian... "hanya untuk perempuan yang dah kahwin saja".

Jadi siapa kita nak salah???

Para pemikir dan tink-tank PR (Pakatan Rakyat) yang diterajui Anwar Ibrahim sangat sedar dan begitu perihatin dengan isu remaja mengandong dan pembuangan bayi yang menjadi-jadi ini dan sedang merangka satu pelan dan polisi untuk membantu dengan bekerjasama dengan Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung perkara ini dan dikabarkan sudah pun dalam peringkat akhir.

Sama-sama lah kita tunggu tengok apa perkembangannya nanti.



dollah yankee -

Teringat satu teka-teki...Kenapa Ubi jadi kayu? Kenapa gigi sakit? dan Kenapa perempuan mengandong? Jawapan nya ialah .... SEBAB LAMBAT CABUT !Kah..Kah..Kah..

No comments:

Post a Comment