suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Friday, March 12, 2010

Hallo Fairus! Hutang bila mau bayar!?

Fairus sedang termenung memikirkan bagaimana mahu bayar hutang kerajaan negeri Pulau Pinang.
Pagi-pagi lagi gurkah-gurkah politik di'port' rancak bercerita tentang statement of account peminjam wang kerajaan negeri kepunyaan Fairus Khairudin yang telah di print out keluar oleh seorang sahabat dari sana.

Kurang berapa ringgit $100,000. Itu lah baki hutang Mohd.Fairus Khairudin bekas TKM-1 PR Pulau Pinang terhadap state treasury dimana dia telah membuat loan itu untuk membeli sebuah BMW semasa hari-harinya sebagai timbalan ketua menteri.

"Apa Fairus? Hang tak servis itu loan ka?"
"Mana tak servis pulak! Jumlah aku pinjam $129,000 sekarang baki dekat $100,000 bermakna aku dah servis $29,000. Siapa yang gatal mulut cakap aku tak servis loan tu hahh..!?"
"Memang lah hang ada servis itu loan, tapi hang dah stop, dah satu tahun hang tak continue, lepas hang resign pada 8 April 2009 dulu".

"Tapi, ini bukan lah satu isu, ini bukan salah aku pun, ini semua salah orang lain, tapi aku tak mau laa cakap siapa orang tu, tak mau bagi malu dia."

"Hang cakap betoi-betoi, hang ada bayar atau tak?"
"Hee..Hee..Hee.., ...aku sebenarnya jadi mangsa keadaan, dan itu adalah cubaan terdesak untuk attack aku."


dollah yankee -
Tak apa lah Fairus...takut apa? hutang duit bukan boleh sampai kena 'jail' atau kena gantung! Aku kalau duduk tempat hang pun aku nanti buat tak tau saja ... lain laa kalau pinjam dekat 'abang long', silap-silap tangan boleh hilang woo..
kerajaan negeri pulau pinang pulak kena anggap yang baki hutang Fairus tu sebagai bayar zakat ... kah..kah..kah..

No comments:

Post a Comment